Lockheed Martin/ Boeing F-22 Raptor lietadlo, ktoré má byť najlepšie a neprekonateľné.
Jeden z príkladov, kedy reklama a správny marketing mali zabezpečit predaj v podstate predraženého a neschopného výrobku. Do vývoja lietadla bolo investovaných neuveriteľných 67 mld. dolárov a cena jedného lietadla sa pohybuje okolo 150 mil. dolárov. Americká vláda nakúpila 195 strojov, výrábal sa od roku 1996 do roku 2011. T.j. vyhodili do vzduchu cca 100 mld. dolárov. Aby vláda USA svojim voličom zdôvodnila takýto predražený projekt, vyrobila niekoľko reklamných videí a počítačových projekcií, kde zdôraznvali technologicku a bojovú prevahu tohto lietadla, každé video, alebo počítačová animácia robili z tohto lietadla neporaziteľný stroj, ktorému sa nevyrovná žiadne lietadlo sveta.
Realita?
Verte tomu že nie. Lietadlo za celú dobu svojej existencie bolo skorej loteriou pre pilotov, či prežijú let s týmto lietadlom. Nevedeli, či sa otravia, či vypne motor, nevedeli nič. Od zaradenia do výzbroje v roku 2005 lietadlo nebolo použité až do konca roku 2014 na žiadnej ani len prieskumnej misii. Prvýkrat použili Raptor až pri jednej zdôraznujem jednej misii v Sýrii. Od tej doby opäať toto lietadlo nikde nezasahovalo.
Ale teraz k tej jeho leteckej prevahe.
Kto nesleduje armádne správy sa nikde nedočíta, že v roku 2012, na leteckom cvičení na Aljaške stretli americké F 22 Raptor s nemeckými Eurofighter Typhoon
(cena za vývoj cca 18 mld. dolárov, cena za kus okolo 100 mil. dolárov) Výsledok tohto stretnutia? …Výhra Eurofighteru nad Raptorom. Nemečtí piloti na svojich blogoch napísali aj také – mali sme k obedu šalát z raptora.. 🙂
Opäť sa ukázalo, že Amerika, nemá technologickú prevahu, len má perfektní marketingové a reklamné tahy na to, ako predávať „shit“ výrobky.
zdravím :-) ...
aby si bol trošku v obraze v Srbsku ...
...simulovali... ...
Áno v Srbsku zostrelili až jedno ...
Priznám sa, že vôbec sa takýmto ...
Celá debata | RSS tejto debaty