Založ si blog

USA vs Europa, alias ako reklama a správný marketing dokáže divy – druhý diel

 Lockheed Martin/ Boeing F-22 Raptor lietadlo, ktoré má byť najlepšie  a neprekonateľné.

 

Jeden z príkladov, kedy reklama a správny marketing mali zabezpečit predaj v podstate predraženého a neschopného výrobku. Do vývoja lietadla bolo investovaných neuveriteľných 67 mld. dolárov a cena jedného lietadla sa pohybuje okolo 150 mil. dolárov. Americká vláda nakúpila 195 strojov, výrábal sa od roku 1996 do roku 2011. T.j. vyhodili do vzduchu cca 100 mld. dolárov. Aby vláda USA svojim voličom zdôvodnila takýto predražený projekt, vyrobila niekoľko reklamných videí a počítačových projekcií, kde zdôraznvali technologicku a bojovú prevahu tohto lietadla, každé video, alebo počítačová animácia robili z tohto lietadla neporaziteľný stroj, ktorému sa nevyrovná žiadne lietadlo sveta.

Realita?

Verte tomu že nie. Lietadlo za celú dobu svojej existencie bolo skorej loteriou pre pilotov, či prežijú let s týmto lietadlom. Nevedeli, či sa otravia, či vypne motor, nevedeli nič. Od zaradenia do výzbroje v roku 2005  lietadlo nebolo použité až do konca roku 2014 na žiadnej ani len prieskumnej misii. Prvýkrat použili Raptor až pri jednej zdôraznujem jednej misii v  Sýrii. Od tej doby opäať toto lietadlo nikde nezasahovalo.

Ale teraz k tej jeho leteckej prevahe.

Kto nesleduje armádne správy sa nikde nedočíta, že v roku 2012, na leteckom cvičení na Aljaške stretli americké F 22 Raptor s nemeckými Eurofighter Typhoon

(cena za vývoj cca 18 mld. dolárov, cena za kus okolo 100 mil. dolárov)  Výsledok tohto stretnutia? …Výhra Eurofighteru nad Raptorom. Nemečtí piloti na svojich blogoch napísali aj také – mali sme k obedu šalát z raptora.. 🙂

Opäť sa ukázalo, že Amerika, nemá technologickú prevahu, len má perfektní marketingové a reklamné tahy na to, ako predávať „shit“ výrobky.

SME -noviny, ktoré sa tvária, ako mienkotvorné, ale v skutočnosti je to bulvár a válečný štváč

28.12.2016

Neviem, či ste si všimli, ale poslednú dobu sú tu jedny noviny, ktoré sa plne zapojili do demagogie a očernovaní všetkého dobrého, čo sa stalo vo válke proti terorismu. Ano ide o noviny SME. viac »

USA vs Europa, alias ako reklama a správný marketing dokáže divy – prvý diel

29.12.2014

Každý je živený tým, že USA majú technologickú prevahu, a preto sú pred všetkými. Nebudem sa tu venovat všetkým aspektom,ale budem spomínať veci v ktorých viem, že USA sú ďaleko, alebo viac »

Tak sa nám vyjasnieva, aneb Fico prezidentom

19.12.2013

Včera sa potvrdilo to, co už som písal pred dajakým časom ... http://hraniciar.blog.pravda.sk/2013/08/14/volby-prezidenta-alebo-skorej-skatule-skatule-hybajte-sa/ . Fico sa rozhodol s veľkou pompou viac »

Trump

Môže Čína vybabrať s Trumpom? Možnosti na to má

23.07.2018 00:00

Ak sa v obchodnej vojne medzi USA a Čínou začnú uplatňovať aj iné opatrenia než clá, môže Čína ublížiť Amerike oveľa viac, než Amerika Číne.

castro, Miguel Díaz-Canel

Kubánsky parlament schválil novú ústavu

22.07.2018 21:50

Ústava má okrem iného zmeniť štruktúru kubánskej exekutívy a oficiálne uznať súkromné ​​vlastníctvo a voľný trh.

Nemecko Mníchov protest

Desaťtisíce ľudí protestovali v Mníchove proti politike strachu

22.07.2018 20:30

Protest bol namierený predovšetkým proti utečeneckej politike Kresťanskosociálnej únie Bavorska (CSU).

Krym most

Most-Híd o ceste poslancov na Krym: Je to neprípustné

22.07.2018 19:30

Hrozí Slovensku medzinárodný škandál? Nezaradený poslanec Peter Marček sa spolu s ďalšími kolegami z parlamentu chystá na polostrov Krym.

hraniciar

o živote :-)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 12
Celková čítanosť: 19249x
Priemerná čítanosť článkov: 1604x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy