Založ si blog

USA vs Europa, alias ako reklama a správný marketing dokáže divy – druhý diel

 Lockheed Martin/ Boeing F-22 Raptor lietadlo, ktoré má byť najlepšie  a neprekonateľné.

 

Jeden z príkladov, kedy reklama a správny marketing mali zabezpečit predaj v podstate predraženého a neschopného výrobku. Do vývoja lietadla bolo investovaných neuveriteľných 67 mld. dolárov a cena jedného lietadla sa pohybuje okolo 150 mil. dolárov. Americká vláda nakúpila 195 strojov, výrábal sa od roku 1996 do roku 2011. T.j. vyhodili do vzduchu cca 100 mld. dolárov. Aby vláda USA svojim voličom zdôvodnila takýto predražený projekt, vyrobila niekoľko reklamných videí a počítačových projekcií, kde zdôraznvali technologicku a bojovú prevahu tohto lietadla, každé video, alebo počítačová animácia robili z tohto lietadla neporaziteľný stroj, ktorému sa nevyrovná žiadne lietadlo sveta.

Realita?

Verte tomu že nie. Lietadlo za celú dobu svojej existencie bolo skorej loteriou pre pilotov, či prežijú let s týmto lietadlom. Nevedeli, či sa otravia, či vypne motor, nevedeli nič. Od zaradenia do výzbroje v roku 2005  lietadlo nebolo použité až do konca roku 2014 na žiadnej ani len prieskumnej misii. Prvýkrat použili Raptor až pri jednej zdôraznujem jednej misii v  Sýrii. Od tej doby opäať toto lietadlo nikde nezasahovalo.

Ale teraz k tej jeho leteckej prevahe.

Kto nesleduje armádne správy sa nikde nedočíta, že v roku 2012, na leteckom cvičení na Aljaške stretli americké F 22 Raptor s nemeckými Eurofighter Typhoon

(cena za vývoj cca 18 mld. dolárov, cena za kus okolo 100 mil. dolárov)  Výsledok tohto stretnutia? …Výhra Eurofighteru nad Raptorom. Nemečtí piloti na svojich blogoch napísali aj také – mali sme k obedu šalát z raptora.. 🙂

Opäť sa ukázalo, že Amerika, nemá technologickú prevahu, len má perfektní marketingové a reklamné tahy na to, ako predávať „shit“ výrobky.

SME -noviny, ktoré sa tvária, ako mienkotvorné, ale v skutočnosti je to bulvár a válečný štváč

28.12.2016

Neviem, či ste si všimli, ale poslednú dobu sú tu jedny noviny, ktoré sa plne zapojili do demagogie a očernovaní všetkého dobrého, čo sa stalo vo válke proti terorismu. Ano ide o noviny SME. viac »

USA vs Europa, alias ako reklama a správný marketing dokáže divy – prvý diel

29.12.2014

Každý je živený tým, že USA majú technologickú prevahu, a preto sú pred všetkými. Nebudem sa tu venovat všetkým aspektom,ale budem spomínať veci v ktorých viem, že USA sú ďaleko, alebo viac »

Tak sa nám vyjasnieva, aneb Fico prezidentom

19.12.2013

Včera sa potvrdilo to, co už som písal pred dajakým časom ... http://hraniciar.blog.pravda.sk/2013/08/14/volby-prezidenta-alebo-skorej-skatule-skatule-hybajte-sa/ . Fico sa rozhodol s veľkou pompou viac »

Fethullah Gülen

Turecko odsúdilo na doživotie 47 členov Fethullahovej teroristickej organizácie

19.04.2018 13:26

Ankara obviňuje z neúspešného pokusu o vojenský prevrat moslimského duchovného Fethullaha Gülena, ktorý žije v exile v USA od roku 1999.

Mexiko, drogové kartely, hranice

Kalifornia sa s vládou dohodla na nasadení gardistov na hraniciach s Mexikom

19.04.2018 13:03

K nasadeniu gardy vyzval začiatkom apríla republikánsky prezident Donald Trump.

Gabor Gal, minister spravodlivosti

Gábor Gál: Exekučná amnestia vyjde štát na desiatky miliónov

19.04.2018 13:00

Minister spravodlivosti Gábor Gál tvrdí o exekučnej amnestii, že je ako snehová guľa - čím skôr na nej nájde koalícia zhodu, tým bude pre štát lacnejšia.

mlieko, obchod, zena, mliecne vyrobky

Tri štvrtiny Slovákov pred nákupmi pravidelne porovnávajú ceny

19.04.2018 12:43

Kúpiť tovar bez porovnania cien vo viacerých obchodoch je pre väčšinu Slovákov niečo nepredstaviteľné.

hraniciar

o živote :-)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 12
Celková čítanosť: 18874x
Priemerná čítanosť článkov: 1573x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy