Založ si blog

Hit tejto spoločnosti – verejné súťaže

Pomaly každý deň nájdem v novinách článok o verejných súťažiach. Raz píšu ako sa na niečom ušetrilo, raz ako sa kvôli námietkam predĺžil termín a tak môžme pokračovať. Dokonca existuje stránka, kde píšu, koľko sa na akom tendri ušetrilo.Tí, čo sú u moci, alebo aj boli, sa snaží nahovoriť ľudom, ako nám verejné súťaže šetria peniaze a ako to prospieva ekonomike. Je mi jasné, že veľa ľudí uverilo ich rétorike a myslia si, že je to konečne niečo dobré. Veď aj „nezávislé“ organizácie, ktoré sledujú  rôzne tendre príliš nenamietajú.

Ibaže skutočnosť je máličko iná.  Áno, na prvý pohľad vyzerá, že sa ušetrili peniaze, ale naozaj len na prvý. Ako sa nabaliť, aj keď je prvotná cena nízka, na to existuje jednoduchý fígeľ. Choďte sa pozrieť na stránku úradu pre verejné obstarávanie a prečítať si niekoľko zadaní. Zistíte pár vecí. Že sú súťaže, kde štát možno ušetril, ale je viacej súťaží, kde jediné kritérium je cena, nie aj kvalita. A v tom je to šikovné nastavenie, kedy sa dá získať podstatne viacej peňazí, ako by sa dalo pri jednorázovom predaji. Štátna spoločnosť síce kúpi lacný výrobok, ale ten nie je tak spoľahlivý, nevydrží toľko, ako iné, možno drahšie, ale o to kvalitnejšie výrobky. A vtedy nastáva to, o čom už sa nikde nepíše, kolotoč servisných opráv, ktoré samozrejme nie sú zahrnuté v cene výrobku pri kúpe, a zákazník si je musí platiť.  A kto Vám bude servisovať kúpený výrobok? ..No predsa firma, ktorá Vám ho dodala, prípadne ďalšia spriaznená spoločnosť – a ceny za servis bývajú zvyčajne veľmi vysoké a v konečnom dôsledku predraží celý tender niekoľko násobne.

A iba na dokreslenie  – skúste si zistiť rozpočtové pravidla štátnych firiem,alebo aj niektorých polosúkromných. Pri plánovaní financií je na nákup nových výrobkov, alebo technológií určeno niekedy až desaťnásobne menej peňazí ako na opravy.

 

 

 

 

SME -noviny, ktoré sa tvária, ako mienkotvorné, ale v skutočnosti je to bulvár a válečný štváč

28.12.2016

Neviem, či ste si všimli, ale poslednú dobu sú tu jedny noviny, ktoré sa plne zapojili do demagogie a očernovaní všetkého dobrého, čo sa stalo vo válke proti terorismu. Ano ide o noviny SME. viac »

USA vs Europa, alias ako reklama a správný marketing dokáže divy – druhý diel

07.01.2015

Lockheed Martin/ Boeing F-22 Raptor lietadlo, ktoré má byť najlepšie a neprekonateľné. Jeden z príkladov, kedy reklama a správny marketing mali zabezpečit predaj v podstate predraženého a viac »

USA vs Europa, alias ako reklama a správný marketing dokáže divy – prvý diel

29.12.2014

Každý je živený tým, že USA majú technologickú prevahu, a preto sú pred všetkými. Nebudem sa tu venovat všetkým aspektom,ale budem spomínať veci v ktorých viem, že USA sú ďaleko, alebo viac »

Mateusz Morawiecki

Musíme hájiť svoje národné záujmy, vyhlásil nový premiér

12.12.2017 22:31

Poľský diel podľa čerstvého premiéra výborne pasuje do európskeho puzzle, ale nesmie sa tam strkať zlým smerom alebo nasilu.

KĽDR, raketa, Kim Čong-un

Kimov režim pácha zločiny proti ľudskosti, zhodujú sa renomovaní právnici

12.12.2017 20:57

Správa právnikov je založená na výpovediach prebehlíkov a expertov.

Baník

Bane idú zatvoriť, Brusel nám to vynahradí

12.12.2017 20:00

Na Slovensku sa to týka hornej Nitry, kde sa fára hnedé uhlie a vyrába dotovaná elektrina.

putin

Putin je podľa Kremľa pravidelným čitateľom Trumpových tweetov

12.12.2017 19:14

Ruský prezident Twitter nepoužíva, k občanom sa priamo obracia zriedka. Využíva potom tradičné médiá, najmä televíziu.

hraniciar

o živote :-)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 12
Celková čítanosť: 17977x
Priemerná čítanosť článkov: 1498x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy