Založ si blog

Hit tejto spoločnosti – verejné súťaže

Pomaly každý deň nájdem v novinách článok o verejných súťažiach. Raz píšu ako sa na niečom ušetrilo, raz ako sa kvôli námietkam predĺžil termín a tak môžme pokračovať. Dokonca existuje stránka, kde píšu, koľko sa na akom tendri ušetrilo.Tí, čo sú u moci, alebo aj boli, sa snaží nahovoriť ľudom, ako nám verejné súťaže šetria peniaze a ako to prospieva ekonomike. Je mi jasné, že veľa ľudí uverilo ich rétorike a myslia si, že je to konečne niečo dobré. Veď aj “nezávislé” organizácie, ktoré sledujú  rôzne tendre príliš nenamietajú.

Ibaže skutočnosť je máličko iná.  Áno, na prvý pohľad vyzerá, že sa ušetrili peniaze, ale naozaj len na prvý. Ako sa nabaliť, aj keď je prvotná cena nízka, na to existuje jednoduchý fígeľ. Choďte sa pozrieť na stránku úradu pre verejné obstarávanie a prečítať si niekoľko zadaní. Zistíte pár vecí. Že sú súťaže, kde štát možno ušetril, ale je viacej súťaží, kde jediné kritérium je cena, nie aj kvalita. A v tom je to šikovné nastavenie, kedy sa dá získať podstatne viacej peňazí, ako by sa dalo pri jednorázovom predaji. Štátna spoločnosť síce kúpi lacný výrobok, ale ten nie je tak spoľahlivý, nevydrží toľko, ako iné, možno drahšie, ale o to kvalitnejšie výrobky. A vtedy nastáva to, o čom už sa nikde nepíše, kolotoč servisných opráv, ktoré samozrejme nie sú zahrnuté v cene výrobku pri kúpe, a zákazník si je musí platiť.  A kto Vám bude servisovať kúpený výrobok? ..No predsa firma, ktorá Vám ho dodala, prípadne ďalšia spriaznená spoločnosť – a ceny za servis bývajú zvyčajne veľmi vysoké a v konečnom dôsledku predraží celý tender niekoľko násobne.

A iba na dokreslenie  – skúste si zistiť rozpočtové pravidla štátnych firiem,alebo aj niektorých polosúkromných. Pri plánovaní financií je na nákup nových výrobkov, alebo technológií určeno niekedy až desaťnásobne menej peňazí ako na opravy.

 

 

 

 

SME -noviny, ktoré sa tvária, ako mienkotvorné, ale v skutočnosti je to bulvár a válečný štváč

28.12.2016

Neviem, či ste si všimli, ale poslednú dobu sú tu jedny noviny, ktoré sa plne zapojili do demagogie a očernovaní všetkého dobrého, čo sa stalo vo válke proti terorismu. Ano ide o noviny SME. viac »

USA vs Europa, alias ako reklama a správný marketing dokáže divy – druhý diel

07.01.2015

Lockheed Martin/ Boeing F-22 Raptor lietadlo, ktoré má byť najlepšie a neprekonateľné. Jeden z príkladov, kedy reklama a správny marketing mali zabezpečit predaj v podstate predraženého a viac »

USA vs Europa, alias ako reklama a správný marketing dokáže divy – prvý diel

29.12.2014

Každý je živený tým, že USA majú technologickú prevahu, a preto sú pred všetkými. Nebudem sa tu venovat všetkým aspektom,ale budem spomínať veci v ktorých viem, že USA sú ďaleko, alebo viac »

fico, danko,

Horský: Koaličná komunikácia je na bode mrazu

21.08.2017 20:00

Skutočnosť, že má vláda v stredu rokovať bez ministrov za SNS, podľa politológa Michala Horského znamená prehĺbenie koaličného konfliktu.

Anatolij Antonov

Novým veľvyslancom Ruska v USA je Anatolij Antonov

21.08.2017 17:26

Doterajšieho námestníka ministra zahraničných vecí Antonova označujú za zástancu tvrdej línie vo vzťahoch k USA.

Pavol Frešo, SDKÚ

Frešo: Triblavina musí byť s kolektormi. Ministerstvo: Lepšie je to bez nich

21.08.2017 17:21, aktualizované: 21:22

Bratislavský kraj chce mať diaľnicu D1 s kolektormi. Podľa ministerstva expertízy ukázali, že osempruh bez kolektorov je najlepšie technické riešenie.

ohen, rostov na done, rostov, rusko, poziar

V Rostove na Done vyhlásili výnimočný stav, oheň zničil 25 budov. Údajne je za tým developer

21.08.2017 17:02, aktualizované: 21:16

V centre juhoruského mesta Rostov na Done zranil oheň 45 ľudí, z ktorých sedem hospitalizovali

hraniciar

o živote :-)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 12
Celková čítanosť: 17237x
Priemerná čítanosť článkov: 1436x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy