Založ si blog

Ako by dopadli voľby?

Tak nám zverejnili prieskum verejnej mienky, ako by nám dopadli voľby do parlamentu, keby sa volilo teraz.

Keď ich čítame, tak nič nové pod slnkom, parlamentné strany zrovnané približne rovnako ako vždy.

Ale keď sa pozrieme podrobnejšie na percentuálne rozdiely,  tak už nám to tam všelijako lieta. Človek by sa aj mal čudovať, prečo také odchýlky.

Pozrite sa ale, z akej vzorky sa robí prieskum. Nazvali to reprezentatívna vzorka , ide o počet 1 093 ľudí.

Áno verím, že na základe sociologických pravidiel v rámci prieskumu, bol x percent mladších, x percent starších, x percent stredoškolákov atď. Len sa objavila maličká chybička.

Kedysi pred rokmi som mal na škole starého Pána profesora, ktorý nás učil sociológiu. A dodnes si pamätám, ako nám vravel, že dajaké relevantné údaje z prieskumov dosiahneme, keď počet respondentov bude aspoň  5% zo skúmanej vzorky.

A teraz počítajme 1093 respondentov – skúmaná vzorka cez 4 milióny oprávnených voličov. To nám vychádza 0,00028%.

Každému normálne uvažujúcemu človeku asi teraz došlo, že súčasné prieskumy verejnej mienky sú všetko iné, len nie reálne a pravdivé.

Keď dnes uvidím prieskum, kde bude oslovených aspoň 1%, tak tomu budem z prižmúrením jedného oka veriť. Do tej doby sú pre mňa tieto údaje len nezmyselné údaje, ktoré pravdepodobne robia tieto agentúry na niekoho objednávku. A iba preto, aby ovplyvnili verejnú mienku želaným smerom.

Verím, že raz dopadnú voľby tak, ako chcú ľudia a nie tak ako nám vnucujú agentúry.

SME -noviny, ktoré sa tvária, ako mienkotvorné, ale v skutočnosti je to bulvár a válečný štváč

28.12.2016

Neviem, či ste si všimli, ale poslednú dobu sú tu jedny noviny, ktoré sa plne zapojili do demagogie a očernovaní všetkého dobrého, čo sa stalo vo válke proti terorismu. Ano ide o noviny SME. viac »

USA vs Europa, alias ako reklama a správný marketing dokáže divy – druhý diel

07.01.2015

Lockheed Martin/ Boeing F-22 Raptor lietadlo, ktoré má byť najlepšie a neprekonateľné. Jeden z príkladov, kedy reklama a správny marketing mali zabezpečit predaj v podstate predraženého a viac »

USA vs Europa, alias ako reklama a správný marketing dokáže divy – prvý diel

29.12.2014

Každý je živený tým, že USA majú technologickú prevahu, a preto sú pred všetkými. Nebudem sa tu venovat všetkým aspektom,ale budem spomínať veci v ktorých viem, že USA sú ďaleko, alebo viac »

fico, danko,

Horský: Koaličná komunikácia je na bode mrazu

21.08.2017 20:00

Skutočnosť, že má vláda v stredu rokovať bez ministrov za SNS, podľa politológa Michala Horského znamená prehĺbenie koaličného konfliktu.

Anatolij Antonov

Novým veľvyslancom Ruska v USA je Anatolij Antonov

21.08.2017 17:26

Doterajšieho námestníka ministra zahraničných vecí Antonova označujú za zástancu tvrdej línie vo vzťahoch k USA.

Pavol Frešo, SDKÚ

Frešo: Triblavina musí byť s kolektormi. Ministerstvo: Lepšie je to bez nich

21.08.2017 17:21, aktualizované: 21:22

Bratislavský kraj chce mať diaľnicu D1 s kolektormi. Podľa ministerstva expertízy ukázali, že osempruh bez kolektorov je najlepšie technické riešenie.

ohen, rostov na done, rostov, rusko, poziar

V Rostove na Done vyhlásili výnimočný stav, oheň zničil 25 budov. Údajne je za tým developer

21.08.2017 17:02, aktualizované: 21:16

V centre juhoruského mesta Rostov na Done zranil oheň 45 ľudí, z ktorých sedem hospitalizovali

hraniciar

o živote :-)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 12
Celková čítanosť: 17234x
Priemerná čítanosť článkov: 1436x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy